Mat - Stress - Glädje

Det har varit långa dagar fyllda med arbetsuppgifter, så är det alltid nu när alla verksamheter går mot sitt slut. Och i går var det konfirmation för mina fina ungdomar.
 
Samtidigt ska lägenheten packas ner och allt ska delas och sorteras samt slängas!
 
Det har varit en kamp med att få i sig de 6 måltiderna. Men det har funkat, dock har det blivit en hel del fil, det är enkelt att ha med sig.
 
Vad det gäller dumping har jag inte fått någon av det jag ätit, men däremot om jag råkat äta förmycket. men jag känner ingen hunger eller mättnad än, undrar så när den nya magsäcken ska börja att komunicera med mig.
 
 
Jag fegar på dagtid - äter bara det jag vet funkar medans jag jobbar, försöker att testa saker hemma, men är så sugen på kall mat - konstant!
 
Längtar lite efter att få vara hungrig, men också mätt! Hur lång tid tog det för er innan ni kännde hunger eller mättnad?
 
Pax!
Jonaz
 
 
Sarah:

Jonaz! Vill ställa samma fråga. Det är så svårt att äta när man inte känner att det gör någon skillnad, är aldrig hungring eller mätt. Men är ju bara i vecka 2 än så länge, så jag får ha tålamod antar jag ;) Ska kika in här och se om du får några svar, annars slänger jag ut frågan i tjockisfamiljen också för jag längtar efter att få känna att min mage kan berätta för mig vad den vill ha! :D Hur känns det när du råkat äta för mycket då?

Kram Sarah

Michaela:

Jag har varit opad 3 veckor på onsdag och jag känner mättnad och hunger. Fel på mig?

Svar: Nej, jag tror det bara är olika för oss alla, önskar bara att det känndes när magfickan är full, nu måste jag hålla koll på mängden så jag inte får i mig förmycket!
Jonaz

Rockabullmamman:

Hungern kom ca 1 månad efter opn. Har fortfarande problem med att känna mig mätt. En nöjdhetskänsla innfinner sig när jag ätit. Svårt att förklara ;) Opad september 2012.

Kram o lycka till med flytten o det nya kapitlet i ditt liv <3

Svar: Myser i min nya lägenhet! Jag har ju bara varit opad i 1 1/2 månad, så man får väl invänta och se om hunger eller mättnad infinner sig! Kram kram <3
Jonaz

\majja:

Jag säger samma som Rockabullmamman.. jag har hungerkänslor idag, men mina tog längre på sig att dyka upp än en månad.
Mättnaden är svår att uppnå, för om jag blir mätt är det nästan lika med att dumpa, då vet jag att jag har ätit för mycket. Jag äter efter ögonmått numera, jag vet på ett ungefär hur mycket jag får plats med och undviker att äta mer, även om ögat inte har mättats än. Det är lite jobbigt ibland. Frukost t ex, jag skulle vilja sitta och äta långfrulle på helgen, men efter en liten macka och MAX ett ägg är jag proppmätt. Fast sitter jag i tre timmar kan jag ju börja om igen.. *hehe*

Svar: Haha...ja, man får väl satsa på en MEGA LÅÅÅNG frukost hihi.Jag har bara varit opad i 1 1/2 månad men känner inget av hunger eller mättnad! Därför är jag så noga med mängden!
Jonaz

Kommentera inlägget här: