Sjukskrivning????

Ja, från och med torsdag ska man ju vara lite sjukskriven.
Ärligt talat vet jag inte hur det går till?
Har inte varit sjukskriven på många, många, många år. Och reglerna har väl ändrats sedan den sittande regeringen kom.
 
Har fått hjälp att reda ut detta av finaste Miss H i Facebook gruppen TJOCKISFAMILJEN :D
 
Idag har jag och sambo varit på äventyr. Damsugit två Erikshälpen, hittade en snygg datorväska från PUMA :D
 
Har ytterligare handlat inför flytveckan efter operation. Köpte CANKAO. Jag gillar ju inte dricka mjölk, så jag skakade en dryck med proteinrik mjölk, 2 msk proteinpulver och CANKAO (sockerfri), smakade som OBOY. Tänkte att detta blir ett bra sätt att få i sig proteinet :D
Vår dietist sa att riklig mängd av protein kan reducera håravfallet efter operationen. Och jag ska göra mitt yttersta för att behålla luddet på huvudet :D
 
Ikväll blir det soppa med smak av indien. Älskar indisk mat och dess kryddning!
 
Tänk idag är det bara
 
 
dagar kvar till operation!
 
Pax!
Jonaz
Anette:

Tack för titten på min blogg!
Du har/Haft en kanon dag !
Ha de bäst! // Kram

Svar: Ja, loppis gör vilken människa somhelst glá :DKram
Jonaz

Sara i Uppsala:

Åh, jag ska genast skriva upp cankao på listan över saker att prova! :-) Står den vid oboyen eller? (Kanske olika i olika butiker). ska till stor icabutik imorgon så då kan jag kika! :-) Vad är det för märke på ditt proteinpulver? kan du inte fota och lägga ut?

Svar: Ja den stod vid OBOY:en. Jag köpte Naturell Sojaprotein på hälsokost. Det är dubbelt så mycket protein i detta pulver än i det proteinpulvret apoteket har i sitt pulver. Jag köpte smaklöst så att man bara trolla ner det i olika drycker och soppor :D Foto kommer strax
Jonaz

Therese:

Ja detta med sjukskrivningar är alltid lika (o)roligt men det fixar du galant! Jag fick hem papper att fylla i varför jag inte kunde arbeta (har ett tungt jobb så behövde mina 4 veckor) och pengar fick jag! Var skraj som alltid att fk ska invända mot nåt ;) Jag har inte mycket erfarenhet av indiskt så vad var det för soppa? Har ofta tjatat om att käka indiskt men sambon är inte alls sugen på det... Gillar inte starkt dock ;) Kram på dig!

Svar: Det enda som jag tyckte var jobbigt att höra av dietisten var att RÅ VITKÅL är för många en omöjlighet att äta då det är så trådigt och kan kännas som om det fastnar eller man dumpar av det. Jag älskar rå vitkål...kul att det inte bara är onyttiga saker man kanske kommer att sakna :D Mitt arbete är ju inte tungt, men väldigt stressigt då jag tjänar ett stort område och jag arbetar efter var det dyker upp en efterfrågan av mig. Så det är detta med 6 mål om dagen som måste tokplaneras. Jag hoppas jag kan vara tillbaka tidigt, men vi får se hur det blir med det!
Det är FELIX soppor i plastburk. GARAM MASALA mums. Inte stark, men god kryddad! Rekommenderas starkt!
Jonaz

Frida H:

Alltså det är så jäkla nära för dig nu Jonaz!! Sjukt spännande!
Jag väntar ju fortfarande på möte nr. 2 som skulle ske på valborg. Då ska jag bara tömma min hjärna på onödig information och insupa allt dietisten har att säga. Jag ska också dubbelkolla min sjukskrivning. Mitt jobb är ju ibland tungt. Man kan på ett sätt välja bort det tyngre men man blir då också lite av en last i arbetsteamet. Jag vet inte hur FK ser på det, men antar efter hört mig för, att de faktiskt kollar upp med arbetsgivaren.
Jag har lite panik hur mitt jobb ska gå med 6 måltider om dagen, då en utav mina raster endast är på 15 min, då ska jag hinna hämta maten, värma den och sedan äta den.


Svar: Ja, detta blir något helt nytt för oss. Jag tänker att man får skaka shaker och protein pulver och på något sätt stoppa i sig flytande som mellis medan man arbetar eller går och kissar (i värsta fall - hahaha). Jag hade en lista som jag fyllde på med frågor fram till träff två. Informationen går så snabbt, man hinner inte ta in allt, men man får bra underlag med sig hem. Jag har några bekanta som har varit hemma i 4-6 veckor pga det fysiskt krävande arbetet de har. Ingen har haft klödd med FK :D

Vi får nog tänka om, vad är mat? Och hur kan vi äta mellis som inte tar någon tid att förbereda.
Modifast med kaffesmak älskar jag - Gode Gud gör så att detta håller i sig, för då kan man ju sippa på den som mellis :D
Det kommer gå snabbt till Valborg :D Ska bli så spännande att följa dig :D
Kram kram
Jonaz

Kommentera inlägget här: