Melodifestivalen - FINALEN

 
 
 
1. Ulrik Munther - Tell The World I'm Here
Denna låt fick som jag trodde en rak väg till finalen. Jag tycker Ulrik är bättre än låten. Detta är inte min cup of tea. Men jag kan nog redan säga grattis Ulrik till en finalplats!

2. David Lindgren - Skyline
När en artist som en gång gjort ett ok-bidrag i melodifrstivalen återkommer och gör ett mindre ok bidrag gången därpå, då blir det bara trist!

3. State of Drama - Falling
Det finalistbidrag som förvånat mig mest! Jag fattar inte varför dessakillar är i final, och skullede vinna, kommer jag att fortfarande stå lika undrande...trist, ljummet wanna have a UK hit bidrag!

4. Anton Ewald - Begging
Så svårt - jag vet inte vad jag tycker om detta. Bra nummer, söt kille, men än sen då! Samtidigt blir jag inte uttråkad av detta nummer, men så fort det slutat så rinner det av mig som vatten på en gås. Jag tror att om detta nummer funnits i stratlistan för 5år sedan hade jag gillat det starkt, men det känns som gamla repriser. Men jag tror att denna låt kan ta en top plasering!

5. Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
Verserna är dåliga, refrengen as-bra. Man blir bara förvirrad av att känna så från en och samma låt. I det stora hela är detta en bra låt, dock inget eurovision material,men minuset för verserna drar ner Louise LÅÅÅNGT NER!

6. Ralf Gyllenhammar - Bed on fire
Jag säger bara GRYMT-BRA!

7. Ravaillacz En riktig jävla schlager
Kul, något annat, en fläkt av något annat. Tja, jag önskar dessa män många veckor på svensktoppen,men sen får det vara bra!

8. Sean Banan - Copacabanana
Jag ÄLSKAR Jean Banan. Bryr mig inte ett dugg om detta bidrag vinner ikväll. Vi behöver visa färg, mångfald och öppenhet <3 Tack för detta Jean!

9. Robin Stjernberg - You
Som sagt detta tilltalar INTE mig. Men jag tror fortfarande att gemene man gillar detta - så det är nog en het kandidat ikväll. Robin ligger bäst till på alla betting listor hos olika bettingbolag. Men jag tror kanske att han kommer att bli trea, inte helt övertygad om detta går vägen ikväll!

10. Yohio - Heartbreak Hotel
Yohio tror jag kommer bli årets vinnare.Och JA varför inte.OK rock ballad och mer QUEER tillfolket! Det gör oss mer till människor i främsta rummet och inte något annat!
 
See ya later 
 
Pax!
Jonaz
Kommentera inlägget här: