Tjock - Kläder - OCH ATT VARA MAN!

Det är en lättnad att kunna gå och titta på kläder i butiker som har storlekar upp till XXL.
 
Jag har alltid haft en avundsjuka på mina vänner av kvinnligt kön som varit liksom jag - stor. Jag tycker utbudet och designen på kläderna i våra butikskedjors plus-size avdelningar alltid varit snygga.
 
I alla år har en annan fått gå på NISSES HERRMODE för att hitta ett plagg att komma in i. Jag har aldrig varit en skjort-kille, eller chinos-kille. Jag har gillat fräscha jeans och coola t-shirt.
 
Dessa plagg har aldrig gått att uppringa på NISSES, där ser alla kläder tok-gubbiga ut, vedervärda och alldeses tråkiga!
Jeansen är sydda med ben som tuber, ja man köpte kläder för att de passade, inte för att man ville ha dem. SÅ FRUKTANSVÄRT!
 
Sedan kom DRESSMANS XL-avdelning. Det blev förvisso bättre, men även Dressman har ett mode för män och killar som gillar mainstream mode, inget avvikande, inget utöver trygghetszonen.
 
Mina jeans har jag alltid köpt på plus-size avdelningarna på damavdelningen. De stora klädkedjornas inköpare vad det gäller damkläder i modell större är så duktiga. Man fick i vart fall ett par modeinriktade jeans, inte ett par gubbjeans.
 
Är det bara smala män som letar efter olika nyanser av mode att ha på sig obefintliga? Eller ska vi fostras att bara ha ett plagg för att man måste klä sig? Och priserna - det är inga H&M priser för män som ska köpa kläder i modell större! Även om det inte är ett bättre märke kostar det (stor)-skjortan.
 
Fy för alla er som driver butiker med herrkläder för stora killar och män! Fy för att inte kunna välja kläder som speglar vem jag är innerst inne. Ni vill att vi ska se ut på detta vis:

Pax!

Jonaz
(Jag kanske låter riktigt gnällig i detta inlägg hehe)
Kategori: Jag
michaela:

Jag tycker inte att visa av de kläder jag kan/kunde ha var speciellt snygga. Jag köpte de kläder jag kom i, så förstår precis vad du menar. Men sen har jag inte så mycket pengar att jag kan köpa dyra och snygga kläder som passar.

Svar: Så sant vännen <3
Jonaz

anette johansson:

Hallå där ! En bild på goa gubbar ,
Ha en fin dag! Fina Du!
KRAM

Svar: Hehe, tackar tackar. Kram xxx
Jonaz

A:

"Bara för att jag är tjock vill jag inte gå i oformliga tält" gäller tydligen bara kvinnor!? Herregud, 2013 liksom. Gör om och gör bättre! Det här handlar faktiskt också om jämställdhet. Skicka ditt inlägg till ngn butik vetja! Kram <3

Svar: Jag tror att jag ska författa ett brev till våra butikskedjor. PÖSS
Jonaz

Henrik:

Det finns om man letar lite!

Kommentera inlägget här: