Melodifestivalen deltävling 4

 
 
1. Army of Lovers - Rockin' The Ride (Alexander Bard, Henrik Wikström, Per QX, Andreas Öhrn, Jean-Pierre Barda)
Jag ÄLSKAR AOL. Har gjort det sedan de gav ut sin första lp i slutet av 80-talet. De körde en sexualpolitisk kamp långt före jämlikhetsdebatten landade hos gemene man. TACK fina AOL!

2. Lucia Piñera - Must be love (Peter Kvint, Jonas Myrin) SKÅNING NO1
Fantastisk röst, men vilken trist låt denna underbara tjej fått! Hoppas hon får mer bättre material, för jag vill höra mer av henne, men inte mediokra låtar.

3. Robin Stjernberg - You (Robin Stjernberg, Linnea Deb, Joy Deb, Joakim Harestad Haukaas) SKÅNING NO2
Detta tilltalar INTE mig. Men jag tror att gemene man gillar detta - så det är nog en het kandidat ikväll.

4. Sylvia Vrethammar - Trivialitet (Thomas G:son, Calle Kindbom, Mats Tärnfors)
Jag gillar bossa, och jag gillar Sylvia. Men visst är det rätt platt! Denna låt kommer hamna på sista plats!

5. Ralf Gyllenhammar - Bed on fire (Ralf Gyllenhammar, David Wilhelmsson)
Jag säger bara GRYMT-BRA!

6. Behrang Miri - Jalla Dansa Salwa (Behrang Miri, Anderz Wrethov, Firas Razak Tuma, Tacfarinas Yamoun)SKÅNING NO3
Sommar känsla, men Behrang charmar röven av mig! Man blir lite kär :D Detta är ok men så full av charm - Det kan räcka!

7. Therese Fredenwall - Breaking the silence (Terese Fredenwall, Simon Petrén)
Låten lyfter inte, så gör tyvärr inte artisten heller. Men jag skulle kunna tänka mig att ha ett handsmycke med 3 kors på som Therese har. Nej nu fyller jag på mitt kaffe!

8. Ulrik Munther - Tell The World I'm Here (Peter Boström, Thomas G:son, Ulrik Munther)
Denna låt har en rak väg till finalen. Där jag tycker Ulrik är bättre än låten. Detta är inte min cup of tea. Men jag kan nog redan säga grattis Ulrik till en finalplats!
 
Så här tror jag att det blir:
Final - Ulrik Munther
Final - Ralf Gyllenhammar
 
2:a chansen - Robin Stjernberg
2:a chansen - Behrang Miri
 
5:e plats - Army of Lovers
6:e plats - Therese Fredenwall
7:e plats - Lucia Pinera
8:e plats - Sylvia Vrethammar
 
Pax!
Jonaz
Cecilia:

Måste ge dig cred för din imponerande förhandstippning! Grymt jobbat! :)

Svar: Hehe, tackar, fast denna semi var en av de enklaste att förutspå. Själv älskade jag Army of lovers! Har alltid gjort, de spelade en stor roll i jämnlikhetsdebatten på 80 och 90-talet. Och du får höra "Alla ska med" igen på lördag! Tycker det nästan är bättre låtar i 2:a chansen än i final :D Ha det bäst! Kram Jonaz
Jonaz

Cecilia:

Men shit!! Du är grym ju. Du borde bli ods-sättare för mello eller typ expertkomentator :) klockren gissning. :)

Svar: haha...ibland så skiner men till LOL
Jonaz

Kommentera inlägget här: