Melodifestivalen deltävling 4

 
1. Army of Lovers - Rockin' The Ride (Alexander Bard, Henrik Wikström, Per QX, Andreas Öhrn, Jean-Pierre Barda)
Jag tycker: Låter verkligen som en Army of lovers- dänga. Jag blir helt nostalgisk. JAG GILLAR DETTA! Men det kommer inte ha en chans!


2. Lucia Piñera - Must be love (Peter Kvint, Jonas Myrin)
Jag tycker: Härliga Lucia. Bra röst - Sounds a lot like ADELE. Men låten är en vänsterhandsproduktion. Rätt trist! Lucia är mycket bättre än låten - räcker nog inte!



3. Robin Stjernberg - You (Robin Stjernberg, Linnea Deb, Joy Deb, Joakim Harestad Haukaas)
Jag tycker: Fasen vilket register denna kille har. Men ännu en låt som är så där! Det är en konflikt mellan vers och refräng, hänger inte riktigt ihop, men en radioplåga blir det av denna låt!



4. Sylvia Vrethammar - Trivialitet (Thomas G:son, Calle Kindbom, Mats Tärnfors)
Jag tycker: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZå trizzzzzzzzzzzzt. Jag önskar jag kunde gilla detta, Men nej, nej och åter nej!



5. Ralf Gyllenhammar - Bed on fire (Ralf Gyllenhammar, David Wilhelmsson)
Jag tycker: WOW! Detta är bra. Vackert, smutsigt samtidigt pampigt. En lät med känsla av ärlighet. Me like A LOT!



6. Behrang Miri - Jalla Dansa Salwa (Behrang Miri, Anderz Wrethov, Firas Razak Tuma, Tacfarinas Yamoun)
Jag tycker: En sämre kopia av Frankrikes bidrag för några år sedan. Helt ok, lite efterfest-fylla över låten, dock en SUPERBRA TEXT. Helt ok :D



7. Therese Fredenwall - Breaking the silence (Terese Fredenwall, Simon Petrén)
Jag tycker: Bra, söt låt. Bra, söt artist...men var är magin? Det tänder inte, det bara pyr.



8. Ulrik Munther - Tell The World I'm Here (Peter Boström, Thomas G:son, Ulrik Munther)
Jag tycker: Detta är en storfavorit bland många. Låtens kostym har mer pop översig än Ulriks schlager klädda låt från förra året. Svulstigt och välproducerat. Detta kommer att gå hem, inget för mig dock.
 
Så här tror jag att det blir:
Final - Ulrik Munther
Final - Ralf Gyllenhammar
2:a chansen - Robin Stjernberg
2:a chansen - Behrang Miri
 
5:e plats - Army of Lovers
6:e plats - Therese Fredenwall
7:e plats - Lucia Pinera
8:e plats - Sylvia Vrethammar
 
Om jag fick önska hur resultatet ska bli:
Final - Army of Lovers
Final - Ralf Gyllenhammar
2:a chansen - Ulrik Munther
2:a chansen - Therese Fredenwall
 5:e plats - Robin Stjernberg
6:e plats - Behrang Miri
7:e plats - Lucia Pinera
8:e plats - Sylvia Vrethammar
 
Pax!
Jonas
Therese:

Hej! Kul att du hittade till min blogg ;) Hmmm... nu har jag inte hört nåt av lördagens bidrag men blev glatt överasskad av att Ralf G ska tävla!! Kan inte bli dåligt och sen gillade jag army of lovers oxå på deras storhetstid så ska bli skoj att höra den låten. Min största tjej lär bli skitglad över Ulrik och Robin, är det han från Idol? Isåfall var det en av favoriterna det året!! Lycka till med allt inför och såklart själva operationen!!! (tror jaag skickade en tom kommentar nyss, ber om ursökt för det ;))

Svar: Tack för respons. Din, med så mångas bloggar är guld värd. Att få läsa era resor när man själv är mitt uppe i detta. Ja Ralf är riktigt bra! Håller mina tummar att vi får se honom i finalen :D
Jonaz

Marita:

Du verkar vara lika insatt som min son var för några år sedan när han var medlemsansvarig och vice ordförande i melodifestivalklubben. Är du med i det gänget?

Svar: Det är jag lolKul med andra som är lika nördiga som en själv hehe
Jonaz

Cecilia:

Är du medlem i Melodifestivalklubben?! Åååååh! Jag har velat gå med där men inte fått tummen ur. Då ska du på Eurovision också förstår jag? Jag ska på genrepet på fredagen.

Älskade frankrikes bidrag som du tar upp här i texten. Kommer säkert gilla Behrang.

Svar: Yep Cecilia. Självklart ska du gå med. Visst. Ska upp först och se finalen i Melodifestivalen i Stockholm. Sedan har jag biljetter till båda semifinalerna samt finalen under Eurovision. NÖRD - ja det e jag lol.Kul att du ska vara i Malmö under ESC veckan, Det kommer säkert att bli ÜBER-party hela veckan lååång :D Mer glam och stoj till folket!
Jonaz

Kommentera inlägget här: