Dilemma......

Min sambo snackade idag med en av expediterna i affären, hon har en kennel och just fått en valpkull. Min sambo berättade att jag gått och funderat länge på att skaffa mig hund. En Fransk Bulldog har jag vetat länge är den ras som jag förr eller senare kommer att skaffa.
 
Visst är de vackra, samt att de är spjuviga och clown aktiga :D Precis som jag hehe
 
 
Med sina fladdermusöron, sitt grymtande, åh vad jag älskar denna ras!
 
Så berättar expediten för min sambo om att hennes vännina just fått en kull av "frallor", 3 valpar, 3 tikar som är leveransklara i mitten på mars.
Jag är välkommen dit för att besöka de tre valparna. Se så söta de är!
 
 
Skulle jag våga åka dit? Vad händer om jag gör detta? Då kommer jag att bli med hund!
Jag har ett arbete där man kan ha sin hund på sitt kontor, dock är jag ute och far rätt mycket och i byn där jag arbetar där finns ett superbra hunddagis i anslutning till jordbruksgymnasiet där studerande blivande djurskötare med lärare sköter hundarna. 
 
Vi bor lantligt med fält och åkrar. Nära till strand, skog och hav.
Jag & sambon hade hus på landet i 10 år. Vi hade djur och när vi sålde huset och flyttade till lägenhet - och djuren fick ett nytt hem hos en kompis bondgård så har jag njutit av friheten. Att inte ha ansvar för mer än sig själv. Behöver inte fixa passning när man ska iväg på semester. Inte skynda sig hem vid dagsresor etc. Jag har njutit dessa år i lägenhet utan djur och av vår nya frihet. MEN jag har även saknat att ha en hund i familjen.
 
So......WHAT TO DO! WHAT TO DO?????
 
Pax!
en förvirrad Jonaz
 
Anneli:

Hej.. Ser att du oxo ska ge dig på en gbp.. Jag gjorde min för snart 3 år sen. Jag får tyvärr kämpa lika mycket idag som innan op med att gå ner i vikt. Jag önskar dig lycka till..

Min son o svärdotter har en fralla o hon är underbar. Ett litet energiknippe.. Hon är fammoos lilla tjej..

Ha en mysig kväll. Kram ♥

Svar: Tack för inlägg :DVisst är frallorna fina. Får ta mig en allvarlig funderare på när var och hur :D
Ha en skön lördag. Kram :D
Jonaz

Mighty Buppis:

Kör på!

Svar: Hehe Jag skulle vilja det :D Vissa dagar har jag bestämt mig för att nu kör jag, sedan backar jag igen hehe
Jonaz

Kommentera inlägget här: