Digital Kamera...vilken modell?

Ska ge mig ut på jakt efter en ny digitalkamera. 
När man ska fotografera konserter, mörka arenor och det ska bli bra foton fast man är på håll, ja vad ska man tänka på? Vilka egenskaper ska kameran vara utrustad med?
 
 
Please HELP!
 
Pax!
Jonaz
Therese:

Jag har en Cannon 500D som jag är skitnöjd med mest för att man kan filma med den ;) Sen måste jag erkänna att jag inte tagit mig tid att lära mig allt om den. Köpte den från media markt när dom hade ett erbjudande så fick två objektiv, en för nära håll och ett på lång håll. Jag skulle mest vilja ha ett mittemellan på dom två objektiven men dyyyyrt!Fick även en bok på köpet som beskrev kameran lite mer men mer än så kan jag inte tipsa om. Prata med dom som kan i butik så får du hjälp i denna djungel!!

Svar: Yep, surfar runt och försöker fixa lite kunskap om olika funktioner jag skulle behöva :D Det är en djungel....
Jonaz

Sara:

Jag är utbildad fotograf (även jobbar med det bredvid) så fråga mig! Ska du ha system eller digitalkamera? (System köper du till objektiv, ej till digital)

Min digital (kompaktkamera) är Canon G12. MYCKET bra kamera som är smidig, rätt dyr men det är värt att spara. Finns många funktioner på den + vridbar skärm.
Har även en Canon 5D markII. Den kostade lite över 25 tusen när jag köpte den, och den är väl mest till experter (som kan kameran) men bättre får du inte enligt mig! ;)

Svar: Det är en digitalkamera jag är ute efter. Fotona är för eget behov, men det är ju en djungel att ta sig igenom. Är det objektivet man ska satsa på eller andra komponenter? Ska man köpa helt ny? Eller ska man satsa på att köpa beg?

Jag är bara hobby fotograf och mina bilder är bara mina, konsertminnen och egen terapi att få upptäcka världen i smått och stort genom linsen :D
Jonaz

Sara:

Jag tycker du ska satsa på en Canon G12. Den kommer u aldrig behöva byta ut och det är den bästa kompaktkameran du kan ha. (Här byter du inte objektiv). Otroligt bra bilder och extremt snabb! Den är rätt dyr, men som sagt - du behöver ALDRIG byta den.

Svar: Sara, du är bäst...tack för hjälpen...ska ut och klämma på den imorgon...shopping dag :D
Jonaz

Kommentera inlägget här: