Världspremiär

Ja dagens plan skissade jag på igår! Mina förhoppningar är att de ska se ut på detta sätt idag!
 
kl.8.00 1dl lös havregrynsgröt + lite mjölk
kl.10.00 1 1/2 dl lättfil
kl.12.00 1/2dl pulvermos + 1/2dl puré av torsk, kvarg, kokt broccoli, kokt lök 
kl.15.00 1dl lös äggröra
kl.18.00 1/2dl pulvermos + 1/2dl puré av torsk, kvarg, kokt broccoli, kokt lök 
kl.20.00 1 1/2dl lättfil
 
So far so good!
Borjade med lite katrinplommonjuice.
 
Sedan var det dax för att på darrande ben (hehe) gå ut i köket för att för första gången i mitt liv laga till havregrynsgröt. Jag har heller aldrig (så vitt jag vet) smakat det.
 
Voila! 
Behold the result av denna världspremiär!
 
 
Detta är det första jag "äter" sedan den 6:e februari :D
 
Det tog ca 25 minuter att få i sig 1dl havregrynsgröt. Jag försökte att tugga väl och länge, det smakade lite ljummen rå deg. Men inte otäckt på något sätt. Jag var så rädd att jag skulle dumpa eller få kramp i magen. Men än är det soft!
 
Nu är det nästan 1h sedan jag åt färdigt. Känner mig mätt och belåten. 
 
Pax! 
Jonas
Maria:

Yay ! och grattis till den fina grötpremiären :) skönt att det gick bra !

Svar: Ja, en ny spännande erfarenhet hehe
Jonaz

Anna:

Grattis till din första måltid i ditt nya härliga liv!!! :-) såg gott ut
kram

Svar: Mumsigt var det hahaha
Jonaz

Kommentera inlägget här: