Sol & jobb

Skulle ju vara ledig idag, men så ville det sig inte.
Igår kväll hade jag både fler samtal och meddelande via mailen och facebook att jag var behövd på arbetet för att möta upp och reda ut en rätt trasslig historia.
 
Det har jag sysslat med idag :D Suttit inomhus och kikat ut på den vackra vårsolen! Men, men...Har fixat det som ska fixas och alla är nog nöjda :D
 
Nu har jag planerat in hen 12h arbetsdag imorgon...sedan ska jag iväg med sambo på onsdag, hela dagen till Ullared :D Och på torsdag smäller det!
 
Alla goda ting är ju tre. Three is the magic number!
 
Idag är det bara
 
dagar kvar till operation!
 
Pax!
Jonaz
Sissi:

Heja dig!! Så spännande att få följa din resa! Jag har själv fått remiss och ska på mitt första läkarbesök den 18 april! Står i valet och kvalet....! Var det ett lätt beslut för dig?

Svar: Hej Sissi!Jag var väldigt tveksam länge. Men när min läkare sa att nu var det dax, jag nekade till remiss två gånger, annars kommer mitt höga blodtryck ta kål på mig!
När jag kom på första infomötet i Simrishamn fick vi en föreläsning av läkaren som opererar. Han menade att alla människor kan gå ner i vikt, men flera människor har kroppar som arbetar emot att bibehålla viktnedgången. Denna operation är ett verktyg, inte en quick-fix, som gör att man kan få ett längre friskare liv.
Imorgon går jag in i min 9:e fastevecka, kilona har rasat och visst, jag skulle kunna fortsätta fasta ett år till och gå ner all min vikt, men jag tror att både du och jag vet vad som kommer att hända när man slutar.
Jag har ett missbruk som inte blir möjligt att bibehålla med en "ny" magsäck. Detta är mitt val, och visst har det funnits stunder då jag vill backa. Operera ett friskt organ, men för min del är det livsviktigt nu, då min kropp och beteende varit sjukt och jag vill bli frisk!
Sissi, kolla mitt inlägg om TJOCKISFAMILJEN - du är välkommen till oss (om du inte redan är med), här kan du snacka med flera i vår situation <3
Kram!
Jonaz

Kommentera inlägget här: