Pigg - Piggare - Piggast

Efter en stormig helg har jag nu uppstått från de döda - hehe
 
Känner mig mycket piggare idag. Igår fick jag en bas på purjo och potatissoppa av en kompis. Hon är så fin! Ska bli gott att göra lite soppa och någon gryta med detta! 
 
Bara 3 dagar kvar på sjukskrivningen. Tänk vad tiden rullar på efter operationen. Det är inte klokt!
Jag mår prima! Matintaget i helgen var dock lite svajigt, men det berodde tyvärr på svajjningar i mitt liv, så opererad eller o-opererad hade det blivit på detta sätt oundvikligt.
 
Men nu är det ny dag, ny vecka, nya tag och ny mat!
Snart blir det time for a soup with flavors of India!
 
 
Pax!
Jonaz
Maria:

Bra när man har hjälp av sina vänner ! <3
Har ni så kort sjukskrivning där du bor? Jag fick 4 veckor.. men lika bra att komma igång kanske? :) Sköt om dig iaf :)

Svar: Jag bad själv om två veckors sjukskrivning. Får lite avlastning på jobbet och det kommer nog att fungera alldeles utmärkt!Tack kära vän!
Jonaz

Frida H:

Nu ska du då snart leva som vanligt, hoppas allt går bra. Glöm inte att äta och dricka nu!
Hur går det annars med att hitta på maträtter eller du äter samma saker?
Jag googlar och googlar och har hittat två roliga sidor som jag hoppas kam hjälpa mig variera. Vill ju att sonen ska äta samma som mig och mer protein och kalorisnålt har nog inte ett barn dött av :) Han är ju så aktiv så det behövs!

Nu har jag pratat med dietisten och vilken pärla hon är :) Jag är dock rädd att efter min förkylning och att jag inte kunnat äta det jag ville när jag vill plus mens står det nog om jag ska kolla efter igår +0,2 på vågen imorn.
Jaja..

Kram

Svar: Under puré tiden har jag ätit äggröra, havregrynsgröt, diverse grytor som jag puréat. Längtar till nästa vecka, till grönsaker och kött får komma in i matchen.
Som mellis blir det mycket lättfil. Dels för jag gillar det, och för proteinets skull. Det går absolut att kombinera denna kost med ett barn. Tror inte det är några problem alls <3

Du, när vätskan lämnar kroppen kommer du att få ett viktras!
Kram!
Jonaz

Kommentera inlägget här: