Lunch

Dagens lunch blev som planerad!
 
1/2dl puré:ad torsk och kvarg
1/2dl puré:ad potatismos
1/2dl puré:ad sönderkokt broccoli och gullök med kvarg
 
Allt ligger på en assiette!
 
Dock orkade jag enbart äta upp hälften av fisken, men det var gott!
 
Jag tog bort så mycket stjälkar jag kunde av broccolin. Har för mig att det stod någonstans att de kan vara trådiga och svårätna.
 
Jag gjorde en dubbelportion! Så nu har jag en liten, liten, liten, burk med denna rätt i kylen till kvällen...hehe
 
Efter maten plockade jag undan i köket, sedan fick jag en liten kallsvettning, inget annat. Så jag tar en 10min power pause nu :D
 
Pax!
Jonaz
\majja:

Jag har för mig att jag inte kunde få i mig så mkt som sammanlagt 1½ dl mat i början.. *funderar*
Kallsvettningen var en lite dumpning.. så nu vet du hur en liten sån känns också. ;-)

Svar: Nej, det blir ca 1 dl av lätt puré. Torken gick inte så bra, och middagen blev inte ägg, det blev fil, behävde något lättare, hehe
Jonaz

Anette:

:) Visst e det "mäktigt" Man kan inte förstå att man blir så mätt . mina första veckor förstod jag inte hur "folk" kunde jobba . Man bara hade Mat och dryck man skulle ha i sig! tiden räckte ju inte till något annat. Va noga med drickat ! men det vet du ju. Ha en fin fortsättning på dagen ! Fina du! // Kram

Svar: Fick byta ut middagen mot fil idag. Det hade inte gått annars :DÅh, jag ska börja jobba torsdag nästa vecka, så jag känner att här måste planeras :D
Kram och hoppas din nacke känns bättre nu ikväll <3
Jonaz

Sara i Uppsala:

Det var gott va? :-)

Svar: SUPER-SMARRIGT haha :D
Jonaz

Sara:

Oj vad duktig du är?! Jag pureade inget förutom i munnen.... Haha!

Svar: hehe, Helt ärligt Sara, jag e nog lite feg, rädd för dumping heheJag följer schemat slaviskt hehe
Jonaz

Kommentera inlägget här: