Gaser...

Skönt att vakna hemma! Har bara vaknat en gång inatt och tittat på klockan. Sovit bra och jag hörde hur magen kurrade och jag tänkte nu är gaserna på väg ut, sedan somnade jag om hehe. Nu två dagar efter operationen så börjar gaserna lätta, det flödade ut lite när jag gick upp - skönt!
 
 
Gick upp vid 7-tiden, matschemat börjar kl.8, så jag tog lite kaffe och vatten som en förrätt på dagen.
 
Det tar tid att få i sig vätska, och det ska det ju göra. Det är även meckigt att på ner medicinerna. inte alldeles enkelt.
 
Man märker skillnaden på allt. Jag är alltid den som går med STORA kaffekoppen. Älskar kaffe och ju större mugg desto bättre. Men nu, jag tar min mista kopp, fyller den i botten, men kan aldrig dricka upp då det blir kallt innan jag kan dricka upp den.
 
Till frukost blir det 1dl proteinrik mjölk + 1 msk proteinpulver + 1 tsk osötad chokladpulver = gott!
 
Hur mår jag i kroppen: Har lite ont i ryggen, det känns lite som om när jag började på flytet och fick i mig förlite vätska!, mina njurar började säga ifrån att jag hade fått förlite vätska i mig. Och visst jag ska försöka att få i mig allt jag kan, men det blir ju inte flera liter, för det går helt enkelt inte. Men jag ska göra mitt yttersta för att få i mig vätska.
 
Magen känns lite öm och som om man har gjort förmånga sit-ups, typ träningsvärk!
 
Pax!
Jonaz
 
 
Anna:

ha ha bra bild :-) Skönt att vara hemma, lycka till med mat/dryck nu! Ha en bra lördag! kram Anna

Svar: Det är gött mos att vara hemma, har fullt upp med att bara dricka! Kram kram :D
Jonaz

Maria:

Gaser ja... har fortfarande problem med dom fast nu är det väl snarare från födan ;) man blir en tickande gasbomb efter denna op kan jag säga :D men det gör absolut ingenting känns det som nu :P
Jag var en stor lattedrickare innan op och jag har försökt lite smått, men får inte riktigt igång kaffedrickandet... det smakar inte lika gott som förr, men det är inget jag sörjer heller, bara min kaffemaskin som står här i onödan typ :)

Svar: Jo jag kan nu redan förstå detta dilemma, den pratar ju väldigt mycket med mig hehe Så det kommer nog att bli en livlig krabat denna mage!
Jonaz

Kommentera inlägget här: