Dagens första schemaflyt!

Har försökt att följa rekommendationerna från Axess Medica. Vi ska dricka var hel timme från 08.00 till 21.00. Ojämna timmar ska det vara vatten, kaffe, the eller mjölk. Jämna timmar ska det vara yogurth, kalla och varma soppor.
 
Det tar ca 30-40 minuter att få i sig 1,5-2 dl vätska. Sedan har man bara 20 min att pausa tills nästa hel timme kommer!
 
Men det har flytit på rätt bra. Kommer nog att få i mig den mängd som är rekommenderad.
 
Men jag känner ännu inte den "nya" magsäcken. Är konstant nöjd, känner ingen hunger inget sug, känner inte om jag är mätt, men jag sippar försiktigt!
 
Medicinerna är rätt knepiga. Vissa tabletter är stora, och lite tröga att få ner då man kan bara sippa lite vatten.
 
Gaserna verkar ha lämnat byggnaden, dvs min mage. Andra saker som kommer är dålig andrdräkt, värsta drakandredräkten hehe. Vilket även gör att allt man smakar på smakar annorlunda och näst intill vidrigt. Jag silade min favorit soppa från Kelda, Gulasch soppan. Sedan spädde jag ut den med proteinrik mjölk och proteinpulver och kryddningen smakade rent av illa.
 
 
Det är ett äventyr detta! Ett nytt liv att upptäcka. Jag är glad och i det stora hela mår jag väldigt bra! 
 
Min första fragminspruta tog jag också igårkväll. Den spruta som gör blodet tunnare och ska motverka proppar. Det känndes lite coolt och läskigt att sticka in den i sin egen mage, men det känndes inte! 
 
Pax!
Jonaz
 
Maria:

Visst är man nöjd när man tagit första sprutan själv !! Yay liksom :)

Svar: Ja, så väldigt cool jag kände mig hahaha
Jonaz

Sara i Uppsala:

Oj, men shit vilket schema! Mamma mia! Inte undra på att man är sjukskriven efter en op, det går ju inte att jobba. Men om du sover middag då? Då missar du ju en massa mål. Är du inte trött?

Svar: Nej jag vaknade 07.00. Kommer lite dippar under dagen, men inget allvarligt. Jo sjukskrivningen är till för att komma in successivt i rytmen av att äta! Imorgon ska jag planera lite bättre så jag har dryck med mig ut på en långpromenad :D
Jonaz

Marthi:

Japp,så kul är det med vätska!!Jag har svårt för det fast det har gått 5 mån.Jag måste tvinga mig att dricka.
Att du inte känner igen din mage är ganska vanligt,för man känner ingenting......när man mår bra,jag undrade om dem hade opat mig :) Ibland glömmer jag att min mage är liten,då tar jag ett fläskkotlett en hel alltså och sen äter jag en fjärde del av det :) Så är det,lider inte av det :).
Har dem sagt till dig att du ska ha tejpbitar på såret i ungefär tre månader? så att ärren blir fina i framtiden?
Det sa en sköterska till mig från Vårdcentralen.
Ha det bäst <3

Svar: Vad intressant - tejp på såret länge för att minska ärrbildning - coolt!Idag är det lufttryck i magen och jag behöver göra no 2 lol
en Skit-dag kan man väl säga!
Ha det gott min vän <3
Jonaz

Sissi:

Skönt och höra att du mår bra och att det fungerar bra för dig :) Angående tabletterna så kanske Du kan krossa dem och blanda dom i yoghurten! Men kolla om de är tabletter som får krossas först! Lycka till!

Svar: Ja, kalktabletten är svår och man känner hur den gliiider ner, hehe Så den ska nog krossas idag :D
Jonaz

Kommentera inlägget här: