Jag vill skriva detta inlägg pga. flera olika aspekter!
Jag har fått många frågor om hur personalen var på Axess Medica, sedan vill jag ge min upplevelse av kontakten med personal och företaget.
Jag själv var lite skeptisk innan jag mötte företaget som skulle utföra min operation. Det beror inte på någon hörsägen för företaget var alldeles nytt och etablerades i Simrishamn i år. Det var nog min oro över att det var nytt, vad fanns det för erfarenhet hos de som skulle arbeta där, samt hade jag nog ett politiskt motstånd då jag tycker att all vård ska vara kommunal och inte styras utefter privata plånböcker (men det är en annan diskussion).
Jag ringde och samtalade med personalen då jag fick reda på att min remiss var skickad till dem. Det var ett genuint möte genom telefonen och jag fick all information om hur processen skulle fortskrida!
Informationsträffarna 1 + 2 var informativa och vi fick träffa läkare, syrror och dietist. Kontakt etablerades mellan oss patienter med dietisten. Jag viktrapporterade till henne och fick bekräftelse på varje veckas resultat! Sedan känner jag andra som hade problem med de produkter vi använde under fasteperioden pga. allergier. Vår dietist hjälpte alla, hon såg var och ens olikhet och hittade en väg, för alla oss olika, till operationen. Ett personligt alternativ gör att man får en känsla av att vi alla får lov att vara en egen individ, inte bara ett hjord av människor som ska in i samma fåra.
Under operationsdagen blev man så varmt mottagen av avdelningens underskötersor och syrror. Min personlighet fångade personalen upp direkt. Jag är en obotlig optimist och alltid glad.
Personalen var vårdande, skämtade - på mitt sätt tillbaka och fick mig att känna jag var där med dem, jag var inte ensam på avdelningen.
Det skämtades friskt, varvat med allvar och information, på den nivån jag just behövde, ända fram till nedsövningen på operationsbordet.
När operationen var gjord följde eftervården och omsorgen i samma fotspår, fantastisk nattpersonal som visade stor omsorg. Jag kännde mig väldigt trygg.
Efter jag kommit hem har jag varit i kontakt med Axess Medica en gång, då jag såg att jag saknade agraffer i ett operationshål. Jag ringde, de återkom direkt och vi fann gemensamt en lösning på ärendet.
Ja vad kan jag säga - jag åkte till sjukhuset för en operation och hade roligt! Så hjärtligt TACK till personalen på AXESS MEDICA för mina träffar med ER!
Jag vill ge Axess Medica
5 FLYT av 5 möjliga!
Pax!
Jonaz en supernöjd patient!
Vad fint formulerat! Framförallt härligt för "kommande" Små knubbisar ! :)
Ha en fin dag ! // Kram från en som är och förblir en knubbis!