Hmmm...en äcklig fundering!?

Har gått och inbillat mig att jag inte har haft några större problem med att äta allt (utom ris). Men läste en polares blogg där hon skrev om magknip och diarré-dumping.
 
Hmmm...detta känns ju bekant! När jag ibland har provat något nytt har jag fått akut magknip, som ibland hållit i sig i ett par dagar! Samt att jag fått springa rätt ofta på toaletten!
 
Jag har inte brytt mig så mycket. Magknipet har suttit i nedre regionen vid tjocktarmarna och jag har mest tänkt att när det inte smärtar runt magsäcken så är det nog ok.
 
Men kan detta vara en form av dumping?
 
Har märkt att det kommer då jag ätit fetare mat.
 
Pax!
Jonaz
Kategori: Jag
\majja:

Stämmer helt, det är oftast fettet som spökar då. Jag kan få liknande och dessutom har jag märkt att (tyvärr) för mycket fibrer ger samma effekt.

En gång när jag hade kört Viktväktarna stenhårt och på julen skulle unna mig lite Janssons, då fick jag (ursäkta min ärlighet här) verkligen fettdiarré. Bokstavligt talat var det som att hälla ut en flaska olivolja i toastolen. Där och då lärde jag mig att kroppen inte klarar av fett i för stora mängder.
Lite likadant som vi har det nu alltså.. för mkt gör att kroppen inte klarar av att ta hand om det och så går det rakt igenom kroppen istället.

..och Varsågod! Visst var det en sån här trevlig historia du ville höra va! ;-)

Svar: Hehe, bajs-snack är ju relevant hihi.Ja, det pekar på att det handlar om fett. Ska vara mer försiktig med detta!
Kram kram xxx
Jonaz

Kommentera inlägget här: