Frukt glass!

 
 
Ingredienser:
7dl puread vattenmelon (gärna rensade på kärnor)
2,5dl blåbär
2,5dl skivade jordgubbar
1 kiwi, skalad och skivad
1 persika eller nektarin, tärnade (gärna små bitar)
En handfull körsbär, kärnade och hackade
 
Skär vattenmelonen i bitar och mixa dem, ställ det åtsidan.
 
Fyll glassformar (ca 12st) med den färska frukten, häll sedan i vattenmelon-purén, fyll hela glassformen. Tryck i en glasspinne. Låt formarna stå i frysen i ca 6-8h.
 
Smaklig Spis :D
 
Pax!
Jonaz
Matbloggstoppen
Marita:

Vacker glass! Ska tipsa min raw food-dotter om den.

Eva-Maria:

Mums...

anette johansson:

Låter toppen . Men hur mår du??? Lite bloggtorka? Men det får man ju ha!
Ha de fint!
Kram // Anette

Svar: Jag har det bra. Har bara varit en hektisk tid med konfirmationer, skolavslutingar och flytt. Men nu börjar jag få en hyfsad jämn fritid...hihi. Kram kram fina A xxx
Jonaz

Sandra Sacramento:

Hej Jonas :-)

Hittade hit i min jakt på gbp bloggar och tänkte han känner jag igen och då slog det mig, min underbara vigselpräst :-) Gifte mig 111111 till tonerna av bl. a Jay Smith och P!nk :-)
Jag har precis gjort min operation (tre dagar sen) roligt att se att du mår bra :-)
Och sjukt bra tips på glass ;-)

Svar: Underbart! Vad kul att du hittade min blogg. Nu måste jag följa en av de vackraste "vigsel-brud" jag någonsin haft! Hoppas allt är bra med dig och din make! Hälsa xxx
Jonaz

Sara i Uppsala:

Låter som en god isglass. Måste provas.

Svar: Den rekommenderas!
Jonaz

Kommentera inlägget här: