Hjälp för orolig mage......

Då jag haft en mage som krampat och spänt i en tid, håller jag på att testa olika mjölkprodukter för att se om det är laktosintollerant jag blivit (mer om detta senare).
Min vän rekommenderade att jag skulle köpa YOGI TEA - STOMACH EASE.
 
 
 
Jag är ingen van te drickare, mitt område är ju kaffe - hehe.
Jag gillar te, men blir liksom aldrig riktigt sugen på det, så det går långa tider mellan kopparna.
Hur som helst köpte jag ett paket av detta te på hälsokost, 15 påsar för 45:-
Mot kvällningen kom kramperna tillbaka, jag gjorde mig en kopp, och döm om min förvåning, tarmarna bara lugnade ner sig nästan direkt.
Nu har inte mina kramper varit "förlossnings-kramper" utan mer som rejäla magknip. Men jag måste säga efter att ha tagit detta te nu vid flera tillfällen då min mage kört igång och det faktiskt har hjälp nästan omedelbart, att detta måste vara MÅNADENS FYND :D
Rekommenderas starkt!
 
Yogis örtte Stomach Ease är baserat på ett ayurvediskt recept som sägs främja matsmältningen. Teet är rikt på fänkål, lakritsrot samt pepparmynta som lugnar ner och balanserar oroliga magar.
 
 
Produktbeskrivning (Glöm aldrig att produktbeskrivningar är alltid skrivna av de som vill sälja produkten hehe)
Naturligt koffeinfritt och ekologiskt odlat te som ger effektiv lindring för tillfälligt upprörda magar och vid halsbränna.

Detta té innehåller fänkål, lakritsrot och pepparmynta, hyllade inom Ayurveda för välgörande inverkan på matsmältningen och ger extra välbefinnande.

Fänkål och lakrits stödjer magens naturliga funktioner. Den unika blandningen av kardemumma, koriander och pepparmynta verkar välgörande vid magkatarr.

Beredning:
Häll nykokt vatten över en tepåse och låt dra i 4 till 6 minuter eller längre för starkare smak. Pressa varsamt ur tepåsen så att de aktiva ingredienserna verkligen frigörs i vattnet.

Ingredienser:
Lakritsrot, kardemumma, fänkål, havremalt, pepparmynta, ingefära, svartpeppar.

Yogi Tea’s sortiment erbjuder ört- och kryddblandningar, gröna téer och speciella chai- och taotévarianter för vitalitet och välbefinnande under dygnets alla timmar.            
 
Lugna magar önskar jag oss ALLA!
Pax!
Jonaz
    
anette johansson:

"Hoppsan " det här lät ju bara så bra!
Gubben min har en orolig / kramp mage.. Det ska inhandlas !
Ha det bäst!
Kram vännen!

Svar: Det är verkligen ett superbra te!
Jonaz

Kommentera inlägget här: