Fetaostsoppa med avokadoröra och chiliolja

Efter flytet trodde jag att jag ALDRIG MER skulle äta en soppa igen i mitt resterande liv. HEHE
Men måste bara ge ER receptet på en supergod soppa som jag gjorde häromdagen!
 
 
Fetaostsoppa med avokadoröra och chiliolja (4 port) 
Ingredienser:
8 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
4 vitlöksklyftor
2 msk timjan
300 g fetaost
4 dl crème fraiche
Maizena

2 avokado
2 nävar valnötter
1 tomat
2 msk kvarg
Chiliolja

Gör så här:
Hacka timjan. Koka upp vatten, buljongtärningar och pressade vitlöksklyftor. Tillsätt smulad fetaost och timjan och mixa soppan slät. Ha i crème fraiche och blanda ordentligt.
Låt puttra några minuter och smaka av med salt, svartpeppar och cayennepeppar.
Red av med maizena.
Avokadoröra: Tärna avokadon och tomaten och grovhacka valnötterna.
Blanda ihop tillsammans med kvargen och krydda med örtsalt och svartpeppar. 
 

Smaklig spis!
Pax!
Jonaz
 
 
EllinorO:

Jag vägrar läsa om detta recept. Fick hurrven när jag tänker på soppa. Uääck!
Men säger du det var gott så var det säkert det=)

Svar: Haha, ja det tar ett bra tag innan soppa blir mat igen, inte bara flytperiods-mat hahaha xxx
Jonaz

Kommentera inlägget här: