Dödens ont!

EEEEEWWWW....Idag har min mage krånglat - hela dagen!
 
När jag vaknade kände jag att den lilla klick glass jag åt igår hade skapat ett magknip och gjort magen helt orolig. Detta har jag fått förr och troligtvis har jag nog blivit känslig för laktos-produkter.
Första timmen spenderades ut och in på toaletten. Drack en kopp YOGI TEA som ska lugna magen, det hjälpte direkt, och jag kände mig lättad.
 
Åt inte frukost, och framåt eftermiddagen, efter en fastande arbetsdag gick jag till köket och gjorde en grov smörgås med ost. Då smällde det till, smärtan i nedre buken kom tillbaka fast 100ggr mer. Sedan spred den sig upp i brösthöjd. Det kändes som om insidan skulle explodera. Jag svettades av smärtan och ringde en vän som jag skulle hämta med bil, jag hörde hur kort och irriterad jag lät pga smärtan, då blev jag lite rädd.
Jag har en hög smärttröskel, vilket har lurat mig innan, då saker varit värre än jag trott för jag har enkelt för att härda ut smärtor.
 
Jag kunde gå på toaletten, så jag var inte orolig för att det blivit ett stop i tarmen. Sedan efter ett par timmar kände jag hur allt bara lättade. Smärtan avtog succesivt. Men magen är fortfarande sargad, den är rätt öm.
Jag har bara druckit te nu ikväll, vågar inte äta något! Ska prova ett knäckebröd innan sängdax.
 
Undras vad detta var? Har aldrig upplevt dess like!
 
Pax!
Jonaz
 
Marita:

Gallsten. Tycker jag att det låter som. Kan jämföras med en enda extremt lång födslovärk.

Svar: Ja, måtte det bara vara en engångsgrej! Detta var hemskt! Vill inte uppleva denna smärta igen!
Jonaz

Erica :

det låter ganska exakt som smärtan jag hade efter att ha ätit korvstroganoff för ett tag sedan. har aldrig haft det innan, och inte efteråt heller. riktigt obehagligt & lite oroväckande faktiskt. hoppas du mår bättre nu!

Svar: Ja, jag har inte haft några anfall sedan, cross ur fingers att vi också slipper detta :D xxx
Jonaz

Kommentera inlägget här: