Godmorgon

Igår hade jag ett märkligt beteende. Jag var så röksugen. På vägen hem från jobb började jag närma mig en Preem mack. Jag bestämde mig för att stanna till och köpa hem en ask cigg. Jag tänkte - om jag röker en ikväll så gör inte det mig till rökare igen. Jag skyddade mig själv genom att rina min lillebror.
 
Jag berättade för honom att nu kommer det en rondell. Svänger jag höger kör jag mot att köpa cigg, kör jag rätt fram kör jag hem. Han hjälpte mig att köra rakt fram i rondellen, bort ifrån Preem och bort ifrån nikotinet.
So far so good!
 
Sedan kom jag hem. Röksuget ville inte släppa, det steg och hela kroppen bubblade. Då flippade jag ut :D
Jag gick igenom alla ytterplagg som hängde i garderoberna. Kännde igenom alla fickor, kanske - kanske - kanske skulle jag hitta ett paket med ciggaretter som jag glömt kvar.
Mitt beteende - ett missbruksbeteende - jag kunde inte kontrollera mig. Men inte en gnutta tobak finns i vårt hem, så det blev ingen röka igår.
 
Idag är jag glad för detta. Måtte jag aldrig bli så "smått" galen igen som jag var igår :D
 
Pax!
Jonaz
Sara:

Skönt att du klarade av det! Grattis! :)

Svar: TY friend :D
Jonaz

Gabriella :

Gud så duktig du är dom fightade av beroendet!
You go man!!!😄👍🎉
Kram/ Gabriella

Svar: Tackar tackar :D Så glad för all pepp här! Kram kram
Jonaz

Kommentera inlägget här: