BLOGAWARD

 
Jag fick en bloggaward av Sara med motiveringen:
 
Bästa Jonaz. Du är antagligen den ENDA killen som jag vet som bloggar om en blivande gbp-operation. Du kämpar så jäkla bra med flytet så jag blir chockad. Plus du är grymt duktig som kämpar mot cigaretterna! Du har ett tag till, och jag tror du kommer att lyckas med marginal! Dessutom tycker jag att du ska byta till WordPress, det är SÅ mycket bättre!
 
Den som får denna utmärkelse, ska skriva åtta stycken saker om sig själv och sen skicka vidare den till tre stycken andra bloggare.
 
1. Jag har aldrig berättat på bloggen vad jag arbetar med. Först tänkte jag skriva lite om mitt arbete, men jag kommer nog att hålla det för mig själv ett tag till. Det finns en hel del fördomar kring mitt arbete, hur man ska vara och inte vara när man har den titel som jag har, så jag tänkte att här ska jag bara få vara Jonaz. Men i mitt arbete träffar jag otroligt mycket människor, i alla åldrar och i alla skeende i livet. Att få arbeta och träffa människor i alla livets skeende det är stort, och jag älskar mitt arbete! 
 
2. Jag gillar när det är ordning runt omkring mig, men blir absolut inte stressad av om det är ostädat eller stökigt. För mig är det viktigare att njuta av livet, göra saker med min sambo eller vänner. Då får städning och ordning komma i andra hand :D
 
3. Jag lever i ett samkönat förhållande. Jag och min sambo har varit tillsammans i 16år. Vi träffades på en chatt, han var ny i stan, tänkte han kunde komma hem till mig och fika och träffa lite polare och lära känna folk. Han kom, vi drack kaffe hela natten, sedan stannade han kvar hehe. Han är från norra lappland och en tvätt-äkta same. Han har 3 renmärken i sin familjs renhjord.
 
4. När jag var ung så var det mycket party i Malmö med för och efterfester. En helg skulle jag ha den stundande efterfesten. Det var ett lokalt band som tyckte de skulle få hänga med på min efterfest. Men jag lurade dem, sa att de skulle stå och vänta på oss medan vi fixade några taxibilar. Men vi lämnade dem för att de var inte coola nog att få följa med vårt gäng. Detta band slog igenom något år senare - THE ARK. Jag har dizzat The Ark LOL
 
5. Jag har två städer jag älskar, det är Prag och Helsingfors. Jag älskar städer, pulsen och utbudet. Åker hellre in i myllret av människor än iväg och ligger på en strand i en vecka!
 
6. Favoritfilm: Latter Days. Har sett den 1000ggr, kan inte få nog av den filmen. Och skådisen Steve Sandvoss i filmen är nog no.1 på min femlista höhö
 
7. Jag är en grym kock. Min matlagning och min magi med kryddor är det få som kan mäta sig med. Men ska jag baka då blir det KATASTROF! Jag har ingen feeling what so ever när det kommer till bakning. En gång var det t.o.m. mjöl på dvd-spelaren efter ett försök att baka bröd lol
 
8. En snaps som jag verkligen gillar, och som jag antagligen inte kan inta efter en gbp-op. är 70% Absint. Den är så härligt kryddad och dess styrka värmer ända ner i magen!
 
3-personer jag skulle vilja ge en BLOGAWARD till är:
 
Coolaste Matilda! Det går inte att vika undan från hennes inlägg. Men ett rakt språk, stor självironi och mycket klokskap ÄLSKAR jag bara denna blogg. En tjej som har skinn på näsan och humor och ärlighet - egenskaper många borde vara avundsjuk på! Tack för alla inlägg och kommentarer och jag har sällan sett så läckra köttbullar som dina :D !
 
Roligaste Sofia! En stor gnutta kärlek och kraftig humor på detta - det är denna blogg fylld utav. Fia har en stor omtanke för oss som följer bloggen, samt en härligt språk som gör att man både skrattar, njuter och ler i de kommentarer man får likväl de som skrivs i bloggen! Superkul var gång man ser att det är ett nytt inlägg från Sofia. Man får livsglädje av denna tjej!
 
Positiva Marita!  Ingenting verkar vara omöjligt för dig. Jag beundrar din drivkraft du har och det du sprider till oss som ger sig ut på den resa du själv gjort! Tack för stöttande kommentare, roliga kommentarer, du lyser upp med din erfarenhet! TACK!
 
Pax!
Jonaz
 
 
Matilda:

Men Jonaz ! Shit, vilka snygga ord :) Det värmer i mitt hjärta, tusen miljoner tack ! :D

Svar: Fina ord till en ball-brud :D Det är nog jag som ska tacka för allt pepp och en OTROLIGT bra blogg :D
Jonaz

Cecilia:

Vad roligt att få läsa lite mer om dig. :)

Svar: Hehe. Kul att få en Blogaward :D
Jonaz

Therese:

Fan nu blev jag jättenyfis på ditt jobb men jätteroligt att få veta mer om de bloggare man besöker!! Bra skrivet!!

Svar: Tackar...Jag kommer kanske "ut" ur garderoben senare och berättar hehe
Jonaz

Sofia:

Oh vad nyfiken jag blev om ditt jobb, roligt att läsa mera om dig också! Sen tusen tack för det fina du skrev om mig! Vad glad jag blir som sagt!! Oh gulliga du!! Men alltså jag kan inte smälta detta om ditt jobb, om du visste hur nyfiken jag blir nu kommer jag inte kunna sova i natt hahah. Massa kramar och tack igen <3<3

Svar: Haha...Ja jag kommer kanske att avslöja det senare :D
Jonaz

Kommentera inlägget här: