San Marinos bidrag i Eurovision song contest 2013

Minns vi Valentina Monetta, tjejen som sjöng om Facebook förra året för San Marinos räkning!
 
 
Samma tjej är tillbaka i år för att representera San Marino.
 
 
Trots att Valentina Monetta bara nådde en fjortondeplats i semifinalen i Baku med sin The Social Network Song (Oh Oh – Uh - Oh Oh) så uppnådde hon därmed San Marinos hittills bästa placering i tävlingen - vilket kanske var en av anledningarna till att hon och kompositören Ralph Siegel fick förtroende att stå bakom San Marinos bidrag även i år?

Jag var ordentligt skeptisk till att satsa på team Monetta/Siegel igen efter förra årets rätt vidriga spektakellåt - men efter att ha hört årets låt tänker jag göra en tvärvändning! Jag är glad att Valentina är med igen och därmed får möjlighet att återvinna lite värdighet - för det här är ju faktiskt riktigt bra!

Låten är i och för sig rätt schizofren med halva låten som en ballad och halva som en händerna-i-luften-schlager - men jag köper det faktiskt rakt av. Jag älskar att det är på italienska (och hoppas verkligen att de inte får för sig att ändra på det) och tycker att låten funkar riktigt bra trots sin schizofreni. Jag hoppas Valentina slår sanmarinesiskt placeringsrekord igen!
 
Denna låt får betyget:
  
 
4 flyt, av 5 möjliga!
 
Pax!
Jonaz
Kommentera inlägget här: