Rapport från sista garderoben....

Ja, nu finns det plats för nya fynd!
 
 
Haha...Mina sommarkläder var nu det sista som jag gick igenom.
 
Well, de har legat stilla i några klädbackar i en hel del år!
Den första tanken som slog mig, och som helatiden återkom...hade jag så taskig klädsmak. Nej just det en del var modernt för AGES agoo, och som stor kille och man finns det bara FARBROR BARBRO kläder att köpa. Känslan av att man lånat kläder från Albert :D
 
Hebbe-lille & Albert
 
Attans vad skönt det är att bli av med gamla kläder. Det finns ett band mellan kläder och mitt innersta. De gånger man faktiskt sett fram emot att deltaga i något speciellt är det inte ovanligt att när man försöker hitta kläder, i sin garderob eller i en butik som man känner att "känslan" av att man inte känner sig fin, varken utanpå eller inuti påverkas.
Mina kläder är en symbol för den sorg man mellan varven gått och burit på om hur obekväm, fel och stor man är får ta över, från utsidan till insidan av mig själv.
 
Bara nu efter ett par veckors flyt och ca 12kg tappade känns det redan bättre, här inuti. 
 
Vem skulle man delat detta med? Alla vet ju, jag vet ju, att ännu efter en misslyckad kamp om att behålla det man förlorat i vikt inte gick - denna gång heller! Så har ju livet varit - fram och tillbaka.
 
Detta blir man proffs på att hantera. Oavsett om det innebär att gömma sig under en filt i soffan, eller att trycka undan det där man går och bär på.
 
Sedan när kroppen börjar arbeta mot en själv! Så är jag nog rätt glad över att min läkare tog mig i nacken och visade vad som måste göras, innan ännu en "attack" som kanske inte blir så enkel än de andra två jag haft. Innan blodtrycket smäller till och visar sig genom en hjärtattack.
 
Jag är inte ängslig eller nedstämd, tycker oxå att det är spännande att vara just HÄR just NU. Men det blev en intressant dag, både idag och igår när jag fick möta alla mina gamla kläder :D De på minnde mig om vem jag varit i olika delar av mitt liv!
 
 
Nu blir det en cola light, en kopp kaffe innan eftermiddagssoppan ska intas (kanske en sväng till toan oxå, då man behöver lätta på trycket rätt ofta).
 
Pax!
Jonaz
shadaim12.wordpress.com/:

hejja, hejja!!

Svar: Det känns SÅ SKÖNT!!!!!!Så glad för hejjaropen - woohoo :D
xxx
Jonaz

Hanna:

Gud vad skönt att rensa och säga hejdå till alla de där kläderna och känslorna! Tänk sen när du har en helt ny garderob som bara påminner dig om hur bra du är. :) På tal om gamla kläder, jag drömde faktiskt en mardröm för ett par veckor sedan om att jag var tjock igen och hade en stor grå tröja med svarta ränder på som var väldigt typisk för min tjockisperiod och den första tröjan jag slängde. Jag mådde så jävla dåligt av den tröjan. Men nu är den VÄCK!

Svar: Ja, jag hittade en del plagg som BORDE brännas. Hade oxå mardömmar efter allt som dessa kläder bar på. Men nu får de en ny start hos någon annan somwear at a store at EMMAUS :D xxx
Jonaz

Susanne:

Hahahahaha...HEJ...GUD vad jag är glad att jag har hittat din blogg Du får mig att skratta...så skönt att läsa om samma känslor och tankar man själv har. Är inne på sista flytveckan innan OP !!! Var opererades du?? Jag fick tid till Simrishamn...dom verkar bra. Ha det got :)

Kommentera inlägget här: