Rapport från andra garderoben....

Nu är det bara sommarkläderna kvar att gå igenom :D
 
12 papperskassar skänkta ill EMMAUS klädcontainer!
 
 
Samt blev det en kompromiss med sambon, i svart sopsäck + en gul Ullaredsbag med kläder som ska säljas på loppis!
 
Vi har just nu kommit hem från ett besök hos en kull Whippet valpar.
 
 
Urfina, man blev charmad och pussad!
Det är sambon som är ute efter en av dessa valpar, jag kommer att sikta in mig på en annan ras. Men jag trodde vi skulle vänta några år till innan vi skaffade hund!
Men vi har inte tingat någon, BARA tittat :D
 
Nu sitter jag här och försöker att dra i mig en Nutrilett chokladsmak. Usch vad räliga de är! Jag gillar inte mjölk, och dessa shakes med diverse smaker är så mjölkiga. 
När jag läser mina GBP vänners bloggar om just dagarna efter op. verkar det som om man bara får mjölk, fil och olika kalla fruktsoppor. Det är nog detta som skrämmer mig, att jag inte gillar mjölkprodukter, inte heller fruktsoppor. Men jag får väl hålla för näsan och trycka i mig det :D
 
Pax!
Jonaz
 
Therese:

Vatten, äppeljuice, tomatsoppa, nån potatissoppa och naturell lätt youghurt fick jag. Väl hemma igen köpte jag Keldas färdiga soppor då de flesta av dom fick godkänt av dietisten. Fruktsoppa har jag aldrig hört nåt om och äppeljuicen ville dom inte heller att man ska fortsätta med. Skiljer sig så otroligt mycket!! Hur länge ska du flyta efteråt? Jag hade en vecka så den gick rätt fort men åhhh så gott med puré efter det!! Bra jobbat m alla kläder!

Svar: Fruktsoppor, typ nyponsoppa och dylikt tycker jag alla har fått på sjukhuset som bloggar. Jag tycker det är så räligt att jag inte ens vet vad jag ska kalla det hehe.
Det är verkligen olika från ställe till ställe. Jag ska få all info på tisdag om hur jag ska dricka och äta efter op. Även vi som flyter, som ska op. på samma ställe har fått olika riktlinjer under flytet nu. Jag ska flyta men har fått ok att ta en Allevo-bar då och då de första 7 flytveckorna, de två sista ska ju vara 100% flyt. En del får äta a la viktväktarna förutom de två sista veckorna. Olika direktiv från samma dietist. :D Men nu går det bara av farten :D
Jonaz

Therese:

Jo jag tog upp med läkaren att jag är dålig på mjölkprodukter, svårt för att bara dricka mjölk osv så då får jag ta en kalcium tabl. två gånger/dag istället så jag får i mig det ändå!! Har inte käkat den jävla youghurten sen dess... Usch!!

Svar: Tack snälla. Jag har lagt till denna fråga till min lista nu :D Ska på det sista mötet med läkare och dietist på tisdag :D Woohoo, sedan operation...
Jonaz

Evelyn:

Oh My Lord! Lyckades ni bara titta?! Jag hade kommit hem med två...

Jag åt ganska mycket kelda-soppor och smoothies. Sen var purékosten vidrig och jag återgick till flytande tills dess att jag ringde dietisten och fick ok på att börja äta riktig mat bara jag tuggade väääääääldigt noga.

Svar: Ja, det värsta med valparna var att den jag föll för hon är nog den som är den som är den sista lediga. Det sista paret ska bestämma sig för någon av de två sista. Vet inte alls om vi ska slå till eller inte :D Blir ju en bonus att få en ny träningskompis....

Är egen-mixade soppor, som gulasch tex ok de första veckorna. Jag är ju ingen mjölk och yoghurt människa....
Längtar så efter något knastrigt i munnen! Hehe!
Jonaz

Kommentera inlägget här: