Mål under viktnedgången.....

Håller på att dona med ett litet blöningssystem. 
 
Tänkte att jag skulle belöna mig med något var 10:e kilo som försvinner från denna kropp. 
 
Då jag redan flytit bort 11kg så får första belöningen börja vid 20kg osv. Hur gjorde du? Har du haft en morot som sporrat dig?
 
 
Berätta? Ge mig tips!
 
Har funderat på dessa belöningar:
Köpa årskort på gym 
Ny arbetsväska
 
Beställa tattueringstid - Fortsätta på min sleave
 
Ta hjälp av en PT för att lägga upp nytt träningsprogram
 
Hur låter detta? Ge gärna fler bra tips :D
 
Pax!
Jonaz
Therese:

Tjenis!! Min morot var faktisk just en morot på kvällen första veckan på flytet. Sen behövdes den inte och nån annan belöning har jag nog inte.
Nä nu ljög jag ;) en tripp till Ullared och fixa en ny garderob inför sommaren och ett bad med mina barn!! Har aldrig badat ute med dom men nu FAN ska jag göra det ;) Fast lite sugen på en tattuering liksom du men sambon anser att det är hans tur först!! Bra kämpat och snygg ny frilla!!!

Svar: Ullare is the THING - mina polare tar mig dit dagen innan op. för att jag ska slippa tänka på op.-dagen. Kul initiativ :D Ja, jag har snart tagit mig genom halva flytet! Men det går bättre än jag trott. Skönt med ny filla - blonds have more fun?!?!?! lol
Jonaz

Sanna:

Jag har gjort mig en egen belöningsburk som jag har skruvar lappar och lagt ner, även min familj och vänner lägger ner lappar så det blir en överraskning :)
Några av morötterna är en ny frisyr, nagelförläning, en ny outfit, nya skor, en fika med vänner, bio.
Om det är något i klädväg så väntar jag tills jag har gått ner ännu mer :)
Sen när jag har gått ner till min målvikt så ska jag resa någonstans :)
Åh Gud vilka snälla vänner du har! Ullared dagen innan op låter ju toppen!
Jag ska åka till Ullared i vår någon gång, världens bästa ställe ju!!! Älskar det!
Kram!

Svar: Jo jag tänker samma om kläder! Det får vänta. Kanske en SKITDYR jacka och 50 kilo eller så hehe. Ja Ullared är så kul. Resan upp och ner med polare i bil är ju bara kul i sig! Köpte du några försmå kläder innan op.? Ska man göra det? Eller vänta och köpa efter hand?
Jonaz

Sara:

Jag kommer faktiskt inte ha detta förutom 3 gånger. 1) under 100 kg , 2) -50 kg och 3) målvikten. Det kommer sporra mig ännu mer att kämpa för att nå mina mål, att ha små mål är inget för mig.

Svar: Kan va rätt klokt, får ta mig en funderare :D
Jonaz

Sanna:

Jag köpte faktiskt ett skitsnyggt linne på Ullared som är för liten, den hänger i min garderob så att jag ser den varje gång jag öppnar dörren. Jag köpte även ett par leggings med läder i sidorna som jag alltid velat ha, men i mindre storlek och dem kan jag ha nu!!!!!
Ett par skor som är för små har även inhandlats, men snart kan jag ha dem!!!
Jag hade sagt att jag inte skulle köpa några för små kläder innan, men tänkte om när jag ville ha lite morötter för mig själv :)

Svar: Jag såg en Filippa K herr-rock idag på loppis. Så fruktansvärt snygg. De skulle ha 150:- för den. Men det var storlek 52. Funderade ett tag på om den skulle få bli min morot. Men jag vågade inte köpa den. Att när man går i 4xl kläder är det djärvt och ovant att dra till och köpa något i LARGE, och sedan är ju butikskläderna små i storlekarna över lag! Men något kommer jag att köpa innan operationen som får bli min morot :DTänk att kunna gå på ordinära storleksavdelningar i framtiden och handla! Det är lite ofattbart! Men en önskan och kamp för att bli verklighet!
Jonaz

Sanna:

Jag tyckte också att det var ovant att köpa mindre kläder, men linnet från ullared slog jag till med att köpa i strl L!
Jag tror nog att jag aldrig har kunnat köpa på den "normala" avdelningen i mitt vuxna liv, kanske när jag var barn.
Men tänk att bara få gå runt på reor och verkligen hitta kläder!!!!
LÄNGTAR SÅ HIMLA MYCKET! SNART ÄR VI DÄR :D
Kram!

Svar: Ja, tänk att få komma in i ett plagg hängande på den ordinära avdelningen...att få slippa se alla kläder som faktiskt passar mig, men känns som om de är designade till äldre gubbar. Ett par snygga jeans! Det är en dröm. JA TÄNK, det är snart bara 3 veckor kvar till operation! Och jag ska köpa ett plagg på Ullared dagen innan i storlek XL och ha detta plagg som morot :DKram kram!
Jonaz

Sanna:

Tre veckor kommer bara susa förbi ska du se!!
Lägg gärna upp en bild på moroten ;)
Kram!!

Svar: När moroten är utvald, så ska jag fixa detta!
Jonaz

Kommentera inlägget här: