Israels bidrag i Eurovision song contest 2013

 

Moran Mazor - Only For Him - 

מורן מזור - רק בשבילו

Detta är godis för mina öron. Först och främst älskar jag hebreiska, har själv läst detta språk på universitetet! Vilken cool brud, vacker som jag vet ej vad, hon har DET! Låten är det enda som drar ner det ett litet snäpp, så gott som fullpoäng, men det är en låt som vi hört förut i dessa sammanhang, dock väldigt sälla så snyggt framförd! Tillsammans med Danmark är detta min favvis SO FAR!
 
Denna låt får betyget:
 
 
4 STARKA flyt, av 5 möjliga!
 
Pax!
Jonaz
EllinorO:

Hebreiska är verkligen ett jättevackert språk. En av mina äldsta vänner är från Israel och det enda jag kommer ihåg idag är.
Korim Li Ellinor

Svar: Ja det är ett poetiskt språk. Är dock bättre på att översätta det än att tala det hehe
Jonaz

Kommentera inlägget här: