Imorgon info möte 2 i Simrishamn!

Imorgon kl. 08.00 är det sista träffen med dietist och sjuksköterska innan op.
 
Vi ska vägas och mätas, och de kilon man var ämnad att gå ner ska vara borta :D Vi ska också få information gällande operationsdagen.
 
Sedan är det genomgång hur kosten ska skötas efter operationen.
 
Sedan är det bara flyt i 2 veckor till, sedan operation.
 
Lite av mina funderingar jag har inför morgondagen:
 
  • B-vitamin. Kan man kombinera andra tillskott för att förebygga håravall, såsom hälsokost osv.
  • Hur tar kroppen upp mediciner efter op? Om man tex ska ta en huvudvärkstablett, är det bättre med lösliga tabletter än piller?
  • Det mesta av undersökningar som gjorts är studien mest gjord på kvinnor som genomgått en GBP op. Har det visat sig vara någon skillnad efter op mellan kvinnor och män?
  • Kan man hämta ut medicinerna innan op?
  • Avskyr mjölkprodukter, behöver jag äta xtra kalcium och behöver jag dricka fil och mjölk efter op?
  • (en fåfäng fråga) Finns det någon dokumentation att E-vitamin kräm eller Bio-olja hjälper skinnet att dra ihop sig lite bättre vid snabb viktnedgång?
Ja tänk idag är det bara
 
 
dagar kvar till operation :D
 
Pax!
Jonaz
shadaim12.wordpress.com/:

Härligt att du inte har långt kvar nu =)

Svar: Ja, det ska bli riktigt spännande :D
Jonaz

JD - Masa på:

Hallå!
Vad roligt att dina dagar räknas ner, det är så kul i början! :)
Hur gammal är du? Ser ingen info om det här :)

Tack för din kommentar, kul att bloggen är bra för någon hehe ;D
Bara att ställa frågor eller vad som om du vill :)
Ha en fin kväll!

Svar: Jag dammsugar GBP bloggar hehe. As-bra tips & trix man får! Jag e 41 bast. Jo jag återkommer mer än gärna med fler frågor!Ha det bäst!
Jonaz

Sofia:

Oh vad smart du är, jag tänkte inte alls igenom några frågor utan körde på bara och alla frågor kom efter haha, där av skaffade jag min blogg. Hmm jag skulle skriva något, ju vilken av dump menar du på? Socker eller fett? Tror du kommer kunna lägga ut före och efter kort till sommar, glöm inte ta många kort nu också. Jag ångrar att jag inte har flera kort sen flytet eftersom jag ändå gick ner 22 kilo. Läser här inne varje dag, dock skit dålig på att kommentera, skyller på Ludde tror jag nu haha. Men du är skit duktig och snart har du rott den båten i hamn!! Fan vad jag blir "stolt" över dig!!! <3

Svar: Tack, jag blir så glad när jag läser din blogg och dina svar! Har du funderat på att sammanställa alla frågor du hjälper till med, det skulle bli en bra bok för kommande GBP killar & tjejer :D

Jag har tagit kort varje vägdag nu, så var tisdag modellar jag :D haha
Ja, tänk att det bara är två veckor kvar nu! Woohoo!
Time flies - längtar så nu :D
Kram kram kram
Jonaz

Mullfia:

Oh just det, fick du svar om recepten?

Svar: Yep, vi ska börja med tabletterna 1 mån efter op. Vi får tabletterna medans vi ligger i Simrishamn, dvs. vi får gå ner till apoteket på första våningen och hämta ut dem. Praktiskt, enkelt och bra :D
Sedan hade det kommit en ny tablett som är 3 in 1. Järn, kalc & b12 i en tuggtablett med apelsinsmak. Dietist Anna delade ut info om dem och man fick en enskild kod som ger rabatt om man beställer dem. Endast ett företag i GBG som säljer dessa. Tänkte kolla priset på den ordinarie medicinen (blir kanske billigare med högkostnadspris) vilket som blir billigast. Samt att jag blir alltid skeptisk när privata företag kommer med en ny produkt och ingen farmaceut kam ok dem. Det är livsfarligt om vi inte tar rätt mediciner.
Hon hade en drös med rabatt koder, så du kan få en när det är dax att op:as.
Tänk Fia, snart time WOOHOO!
Jonaz

Mullfia:

Åh vad bra info, tack! Oh ja hon berättade om den men jag kände som du att det liksom verkar skumt att beställa från en hemsida och att det inte är från hederliga gamla apoteket, så jag går nog hellre igenom stegen med att dela från en förpackning för var tablett och veta vad det är jag stoppar i mig, det är ju som du säger livsviktigt att det blir rätt för vi får ju trots allt livslång vitaminbrist som måste behandlas rätt. Tänk att det är snart är dags för oss!!! Tjohoooo!

Svar: Amen <3
Jonaz

Kommentera inlägget här: