Idag och mina planer inför morgondagen!

Vilken skön arbetsdag det var. 
Imorse genrepade vi med kidsen som skulle vara med & "gigga"! Vilken härlig start det sedan blev på dagen!
Efter blev det lite kontorsarbete, sedan var det våra ungdommars tur att samlas. Shoot va kul vi hade, hela eftermiddagen, för att avsluta med en storsamling där många kom från när och fjärran.
 
Underbart med gemenskap!
 
Imorgon ska jag försöka att handla allt inför operationen :D
Har snickrat på en inköpslista - är det något som ni alla kloka tycker man behöver efter op. som jag inte räknat med! Ge mig TIPS!
 
Köpa:
 
Apotek:
Omaprazol
Descutan/hibiscrub-svamp
(Receptbelagda mediciner - hämtas ut på sjukhuset vid op.)
E-vitaminkräm
Bio-olja
Civilon
Steristrips
Proteinpulver
E-vitaminkräm
 
Tänk, idag är det bara
 
 
dagar kvar till operation!
 
Pax!
Jonaz
Helena Eriksson:

Hejsan!
Nu är det inte långt kvar och jag minns den tiden med både lycka och fasa..äntligen är det dax...fy nu är det snart där..osv...
Ändå var jag total beslutsam att detta är rätt...mitt rätta beslut om ett nytt liv:) Ett liv jag är värd att leva liksom alla andra
Jag vet inte riktigt hur ditt sjukhus tänker med tiden efter operation. Alla är ju olika hur man ska äta osv....jag hade allafall en flyt period igen på 3 veckor och sedan pure 2 veckor för att sedan slussas över till vanlig mat. Men handla hem lite till flytet...naturell yoggi tex, protein dryck från apoteket minns jag att jag åt, juice som jag blandade ut i vatten,soppor som är helt rena och släta får du äta..mixa dem väl och fundera vilka smaker du vill ha och laga och handla hem lite till det. Man tröttnar fort på samma mat,....jag du vet ju nu när du flyter hur det är...man drömmer ju om mat osv.Jag gjorde massor av olika soppor och mixade. Ta hand om dig,heja heja så duktig du är !!!
Kram Helena

Svar: Tack snälla!Jo, det kom över mig idag. Vet inte riktigt vad, men väl efter apoteket hade jag tänkt att fortsätta och göra lite ärenden, men blev ledsen och körde hem. Jag är inte den oroliga typen, inte heller den som har nära till gråt. Men idag går det inte riktigt att hejda. Det bara kommer över mig. Lite ångest över att operera bort ett friskt organ men min kropp behöver detta, för att hela jag ska bli frisk!
Längtar så mycket och flytet går bra och jag tänker att denna dag behövs också, det tillhör väl resan!
Tack för all din erfarenhet och än en gång din fantastiska blogg! Ha det bäst!
Kram Jonaz
Jonaz

Kommentera inlägget här: