Min nya lya!

Nu har jag fått upp mina stringhyllor och skåp på väggen. Tycker själv att det blev fantastiskt bra.
 

 
Jag älskar retro. Har alltid varit en loppis kille. Att gå på loppis är som att möta julafton. Man vet liksom inte vad dagen har i sitt sköte. Vilka fynd ska man komma hem med?
Det är så roligt att dammsuga second hand affärer efter fynd, ibland är man på jakt efter något man verkligen behöver. Just nu söker jag efter en lampskärm till en golvlampa i teak. Jag vet inte riktigt hur jag vill ha den, men det vet jag när jag ser den. Det är en stor del av äventyret. Att plötsligt står man där och saken framför en kallar på en - Jag är den du ska ta med dig hem idag :D
 
Sedan finns det en annan sida av att handla retro. Miljö-aspekten! Detta är saker och textilier som skulle bygga enorma sopberg! Ju mer vi skänker till secondhand-branschen, desto mindre sopberg, ju mer som konsumeras - desto större minskning av nytt massproducerat (vilket jag hoppas är en konsekvens).
 
Tänk GRÖNT handla billigt och begagnat!
 
Pax!
Jonaz
Kategori: Design, Jag; Taggar: 50-tal, retro, stringhylla, teak, vintage;
Michaela:

Det blev jättefint. Vill se det live med :D

Michaela:

Skitsnyggt. Vill se det live med!

Svar: Yep, om inte förr så i maj nästa år hehe
Jonaz

Kommentera inlägget här: