Denna dag tog en snabb vändning.....

Jag skulle dra till Malmö för att spendera några timmars schopping :D Plötsligt ringer telefonen, det var en förening som arbetar med hemlösa och utsatta människor i Malmö. De hade frågat mig i höstas om jag ville komma dig och hålla en föreläsning där någon gång i februari!
 
De hade planerat in att jag skulle komma idag kl 13 och föreläsa, de hade bara GLÖMT och informera mig om detta. Men jag var på mitt bästa humör idag, så givetvis begav jag mig dit. Fick lägga upp föredraget i huvudet på väg dit hehe.
En mycket givande dag, och jag höll 2h föredrag för de som kommit. 
Efter detta smet jag in i två butiker för att se om det kunde fyndas något.
Jag hittade en cool tygjacka i mc-jacke modell - storlek alldeles för liten! Jag köpte den! Tänkte att den skulle in i garderoben och kanske bli moroten att försöka komma i och ha som höstjacka till hösten :D 
 
Just nu står det 3 grytor och puttrar på spisen :D 2 grytor med ärtsoppa och en stor gryta med gulasch soppa. Det doftar ljuvligt!
 
 
Nu kommer det att bli en hemmalagad redd soppa om dagen, som utbyte för pås-flytet. Måste ha mer ombyte!
 
Höres senare!
Pax!
Jonaz
Kommentera inlägget här: