Testing testing!

Ledig dag imorgon!
 
Då passar det ju bra att exprimentera lite hehe
 
Min stora passion innan operationen var coca-cola light! Jag bara älskade ett stort kallt glas av detta! Helt ljuvligt!
Så nu har jag just sippat i mig 1dl av denna dryck! Alldeles nyöppnad och översprudlad med kolsyra!
 
 
Helt ärligt så var det inte så värst njutbart! Man vill ju halsa ett glas, rätt upp och ner inte bara sitta och sippa!
Sedan smakar det lite annorlunda, mer som billig Banco-cola.
 
Det isar lite i magen just nu, så det känns bak i ryggraden, som lite magknip på något sätt. Och man blir lite rapig!
 
Nej, kolsyra var ingen större hit!
 
Hur har ni det med kolsyra efter er operation?
 
Pax!
Jonaz
Sanna:

Första månaden så kunde/vågade jag inte dricka något med kolsyra. Jag provade bara lite lite, men kände direkt att min lilla ficka blev alldeles till sig på ett negativt sätt.
Men nu så funkar kolsyra lika bra som utan kolsyra. Om jag dricker för mycket så känns det bara som om det liksom inte kommer ner och så rapar man lite. Bara jag är noga med och inte halsa så går det :) men två tre klunkar kan jag dricka utan problem :)

Svar: Ja rapigheten och det lilla oroliga i magfickan försvann sedan efter ett par minuter. Väldigt spännande, att få lära känna sin nya kropp och mage.
Jonaz

Rockabullmamman:

Jag klarar inte heller kolsyra MEN om jag vispar runt i glaset med ett sugrör försvinner det mesta av kolsyran o då fungerar det ;)

Marita:

Vichy, lite öl samt champagne funkar fint. Resten kan egentligen kvitta!

mullfia:

Oh Cola light är en av mitt livs kärlekar men har inte vågat prova. Får för mig att det kommer bli värsta kolsyre-pys-kaoset nere i den lilla magfickan. Får se när jag vågar ta mod till mig ;)

Emmha:

Hade inte svårt att dricka kolsyra innan men nu 1 år och 2 mån efter operationen har jag svårt med kolsyra..

Therese:

Kolsyra funkar bra för min del bara jag tar det i små klunkar fast i samma skeund det landar i magen så måste jag rapa till mina barns förtjusning hahaha... Tio minuter ungefär efter ett glas kolsyrat så kommer det ut luft den andra vägen oxå för tydligen så rapar jag inte ut allt ;) Är det mycket kolsyra så får jag magknip med en gång men lagom är bäst ;)

Therese:

ps... Cola zero är liiite godare faktiskt och efter lite efterforskning så är skillnaden mellan den och light hårfin. Zero gjordes för män tydligen då light dracks mest av tjejer ;) man lär så länge man lever även om en del fakta är fruktansvärt onödiga hahaha

\majja:

Jag dissar kolsyrat även efter dryga 2½ år som opad. En klunk och det känns som en champagneflaska öppnas i matstrupen på mig. Hemsk känsla.
En kollega till min svärmor har gjort open och han kan dricka öl utan problem och min svärmor frågade honom hur han kan göra det, eftersom hon vet vilka problem jag har när jag dricker kolsyrat.
Han svarade: - Det är bara första klunken som är svår, sen släpper det.

Jag har ju aldrig fortsatt efter den första klunken, för jag tycker det är obehagligt. Hans tänk kanske speglar VÅRT tänk lite, som matmissbrukare... (neggoMajja är igång nu).
Det är kanske just det vi SKA strunta i - att testa att INTE ta den andra klunken, eller den andra biten godis eller vad det än är. Det är kanske just DET som triggar igång vårt felaktiga tänk kring mat igen..

Eller är jag för mkt moralkärring när jag tänker så?

Jag fick dessutom restriktioner på sjukhuset att INTE börja dricka läsk (eller kolsyrat ö h t) eftersom just kolsyran och långvarig konsumtion vidgar magsäcken igen = operationen ogjord.

Med andra ord så VÅGAR jag inte tänja på de gränserna...

Lydia:

Kolsyra har tack och lov aldrig varit något problem för mig då Pepsi Max är bland det bästa jag vet!

Madde:

Jag kan dricka dricka utan problem, eller ja ja kan inte svepa en burk som förr men jag kan ta 2 mindre klunkar utan problem. Dock måste jag rapa nu de måsta jag inte förr :P

Kommentera inlägget här: