Jag är där nu!

Hej alla bloggläsare <3
Var i Simrishamn kl.7 imorse! Fick ett varmt mottagande, ett eget rum att byta om i.
Då detta helt och hållet är min första operation och övernattning på sjukhus så är jag inte van sjukhuskläder. Jag undrar om jag fick ett par damtrosor att ha på mig?
Vi killar har ju en helt annan anatomi under underkläderna, och det kändes som om mina tillbehör inte fick plats hahahaha

Jag blev sönderstucken innan operationen. Man hittade inte ett blodkärl som ville ta emot den nål som skulle förmedla dropp till mig!
Handrygg, sidan av handled, arvveck, ingen ville ge med sig. Så det börjades prata om att sticka i fot eller hals. Jag bad till Gud och DÄR hittades en ven på handen!

Op. Gick bra. Läkaren sa att det var en bra operation, lätt att komma fram och levern såg fint avsvälld ut :)

Nu är det bara magknip av den luft som pumpats in i en. Dricker, blåser ner i flaska med vatten, promenerar och framför allt jag har fått två koppar kaffe!!!!!!!!!!!!

Well är nog lite hög\still on drugs så jag vet inte riktigt hur tydlig jag är i mitt språk idag haha ni får ha överseende!

Jag vill tacka för alla fina inlägg jag fått nu inför operationen! Jag bloggar från min blogg.se app i min mobil här på sjukhuset. Så alla kommentarer jag fått hittar jag inte ett sätt att kunna svara på. Men jag kommer svara och kommentera era kommentarer när jag kommer hem.

Tack alla mina fina GBP vänner och blogg vänner! Ni har varit och är ett super stöd!

Eva-Matia:

Yeyyyy,välkommen till andra sidan Jonaz! Skönt att du är på benen och har kommit igång med blåsandet, drickandet och promenerandet. Det kommer att bli jättebra. Är såååå glad för din skull :) . Själv är det ca 4 mån sen op och viktnedgångenligger på -32kg. Snart är du där vännen. Beach 2013 here we come :D. Styrkekraaaaaam.

Svar: Ja, det har gått väldigt bra. Är pigg och glad, nu ska jag försöka att promenera ut luften i magen heheYep, kanske brasilianska badbyxor i sommar hahahaha
Kram kram
Jonaz

Therese:

Åh va skönt att höra att allt gått så bra!! Så glad för din skull ;) ser fram emot din fortsatta resa! Sköt om dig ;)

Svar: Ja, jag är så glad att vara här nu :DTack snälla vän!
Kram
Jonaz

Marthi:

Välkommen till andra sidan,käre Jonaz!!
Skönt,nu är det över :)
Massa kramar!!
Det är rätt många som tänkte på dig idag!! Jag vaknade kl-08,25,det första jag sa till mig själv var;Jonaz är inne nu,det kommer att gå bra :)
Kram igen är så glad för din skull :)

Svar: Tack min älskade vän. Ja det gick som på räls. Jag har verkligen tänkt och känt era tankar, har bara varit glad och nöjd och faktiskt haft det trevligt och kul på sjukhuset :DKram till dig oxå.
Undras om mitt lyckoskrik hördes ända till dig hehe
Jonaz

anna:

GRATTIS!! skönt att allt gått bra :-)

Svar: Ja det gick som en dans :DLycklig nu, snart är det din tur :D Ska följa dig och din resa nu :D
Jonaz

Emmha:

Grattis & välkommen till dit nya liv! :) Hoppas att allt kommer gå bra för dig, kommer följa din blogg som en slav för att se hur de går för dig ! :)

Ha de bäst!

Svar: Tackar Emmah. Så gött att vara här nu, så glad och nöjd!Ha det gött du bästa bloggare :D
Jonaz

My:

Härligt att höra att allt gått bra! Nu börjar ditt nya liv... Grattis!!

Svar: Woohoo, tack My. Ja det ska bli ett äventyr :D
Jonaz

matilda:

Välkommen över :) härligt att allt gått bra. Lycka till nu :) kram

Svar: Hej min kära vän! Ja nu är det gjort och nu ska det bli så spännande att möta var ny dag som ett nytt äventyr!Hoppas allt är bra med dig, jag har tänkt på dig i massor :D
Kram
Jonaz

Rockabullmamman:

Skönt att allt gått bra! Nu börjar ditt nya liv :)
Kram

Svar: Ja, kan inte fatta att det nu är gjort, mår som en prins och är glad och pigg. Bara gasen i magen som spökar lite hehe
Jonaz

anette johansson:

skönt att allt gått bra :-) .... Sköt nu om dig.. // Kram

Svar: Ja Anette, nu börjar äventyret! Så skönt att det gått bra, och kul och trevlig har det oxå varit!
Jonaz

Jenny:

Grattis! skönt att allt gått bra, var rädd om dig och lycka till med ditt nya liv!

Svar: Tack snälla Jenny <3
Jonaz

Rebecka:

Härligt att läsa att allt gått bra och att du mår fint!
Tänkte på dig idag när det var dags.

KRAM!

Svar: Tack min vän!Mår toppen, det har kännts att jag haft er i ryggen!
Kram <3
Jonaz

Maria:

Härligt att höra att allt gått bra och att du är över på andra sidan!! Kramar Maria

Svar: Tackar Maria <3Nu börjar ett nytt äventyr! WOOHOO. Har sparat alla dina mat tips som favoriter, kommer kolla dem om några veckor hehe
Kram
Jonaz

Åsa:

Grattis och välkommen till ett nytt liv!
Skönt att höra att allt gått bra och att du mår bra!
Kram

Svar: Hej & tack!Ja det ska bli spännande med det nya livet :D
Kram
Jonaz

\majja:

Snygga småbyxor..*hehe*
Det där med blåsandet hade jag glömt av nästan.. man glömmer fort..
Härligt att höra att allt gått bra och hoppas det går fint i helgen med allt nytt också!

Svar: Ja ett nytt liv börjar nu :DKram!
Jonaz

Kardemumma:

Grattis till att operationen gått bra! Hoppas nu att du inte får allt för ont och tufft den första veckan. Jag mådde pyton och vet att man överlever det med :P
många kramar

Svar: Hej min kära gbp vän. Jag mår prima, det är bara luften såm "sippar" ut försakta tycker jag. hehe.Jag har svårt att känna någon kommunikation med den nya magsäcken för trycket döljer nog alla andra känslor i magen. Men det är mer obehagligt än olidligt, så allt fungerar bra!
Underbart och spännande! Lovely
Kram kram!
Jonaz

Kommentera inlägget här: