En dag i Lund!

Idag skulle jag träffa en polare i Lund. Vi hade bestämt att hänga där hela dagen!
Jag åt min morgongröt och min mellis fil innan jag begav mig till Lund för att möta upp finaste A vid stationen. 
 
Vi började dagen med en promenad till Ebbas Skafferi! 
 
 
Jag njöt av en kopp te, Gröna Drömmar, och A tog detsamma plus en kladdkaka. Ebbas är känt för sina fina hembakade produktrer! Härligt att sitta och se någon annan njuta av dem och inte vara sugen alls!
 
Sedan blev det lunchdax! Vi spatserade upp till Govindas. Jag bara älskar deras mat! Indisk vegetarisk mat! 
 
 
Jag tog en linssoppa och A tog hela lunchmenyn som bestod av ris, blomkålsgratäng och linsbiffar. Vi satt ute då solen äntligen kikade fram. Jag orkade inte äta all soppa och jag var så nöjd och belåten. Här hängde jag på lunchrasterna när jag gick på Universitetet! Kul att få säga hej till den fina personalen och snacka lite!
 
Sedan var vi dästa. Vi tog en promenad genom lund, snackade och vandrade runt inne i domkyrkan! Vår fina domkyrka, älskar den!
 
 
Sedan var det ny fikastop! Det var ju en eftermiddagsfilm som var planerad, men vem vill gå in i en mörk salong när solen skine och ger oss 16 grader och det är helt vindstilla!
Vi gick på Arimans.
 
 
Fantastisk personal och de har både alternativ för vegetarianer och veganer! Vi var fortfarande mätta så det blev nytt te i solen. Granatäppel te för min del, jag slurpade i en mjölkdrink jag haft med mig som mellis!
 
Vi satt där i timmar, pratade, fyllde på tekopparna och skrattade. Fick även säga hej till två fina kollegor som gick förbi! 
 
Sedan var det dax för promenad 2. Solen gassade och vi vandrade gata upp och gata ner. Sedan kom kvällen. Vi gick till en restaurang nere vid centralen!
 
 
A åt av den indiska buffén och jag tog en kycklingsoppa. Kunde inte få i mig hälften. Det tog tvärstopp. Jag kunde inte låta bli att smaka en liten bit av samosan. Det är en röra man gör av potatis, gröna ärtor och starka kryddor, sedan friteras detta till små bullar. Jag fick nog en liten dumping, för en svag bris av trötthet och kallsvettning kom, men det gick över efter några minuter.
 
Sedan gick vi till bilen, och jag köpte en kaffe to go! Jag körde hem och kan lugnt konstatera att man kan som GBP opererad, i vecka 2, mitt i puré tiden vara ute 10h och bara njuta av livet utan problem!
 
En helt vanlig härlig solig dag!
Pax! 
Jonaz
Frida H:

Du ger oss andra hopp :)
Kram

Svar: Det är underbart, som om livet visas från en annan sida <3Kram xxx
Jonaz

Kommentera inlägget här: